sobota 1. září 2007

Nová grafika ČT? To je brutus!

Česká televize má od 1. září novou grafiku včetně log a v souvislosti s ní mě nenapadá výstižnější titulek. Jako novináři jsme měli možnost si na nový vizuál ČT navyknout o trochu déle, ovšem to, co předvedlo veřejnoprávní médium s logy, je prostě jedním slovem brutus. S novým logem jako kdyby úplně zmizela identita televize. Nic neříkající podtržítko s čísly 1, 2, 4 a 24... To jsou pro mě současná loga ČT. Navíc mi nějak neleze do hlavy, proč ho má "čtyřiadvacítka" tučnější než ostatní její sestřičky. Ve svétlých scénách nebyla loga "jedničky" a "dvojky" vůbec vidět! Grafika ČT jako taková špatná není, ovšem písmo a loga jsou do nebe volající. Jsem také sám zvědav, co se bude na budově České televize otáčet, když ČT upustí od svého loga. Doufejme, že ne vodorovná čárka. :-D Určitě bychom také neměli opomenout fakt, že k dnešnímu dní skončil ve veřejnoprávní televizi své působení její dlouholetý tiskový mluvčí Martin Krafl. I když to byl člověk na svém místě a výborný diplomat, určitě by se mu teď nechtělo zodpovídat všetečné dotazy novinářů ohledné nové grafiky. Naše redakce už na ní pár e-mailů dostala a věřte, nebo ne, není to nic příjemného...

13 komentářů:

Michal řekl(a)...

Plně souhlasím. Asi se ČT stydí za svůj název a předpokládá, že se takto stane světovější. Je pravda, že původní logo bylo mnohaleté, ale jasně ČT propagovalo. Nejhorší je, že za tento hnus určitě někdo vyfasoval miliony za grafický návrh. Navíc loga zejména 1., 2. a 4. programu často zanikají v obraze, jsou naprosto nevýrazná a budou se dobře odstraňovat ze záznamu. Jediné výrazné je ČT24. Prostě nová loga překonala očekávání zveřejněných návrhů a vystavuji za ně ČT nedostatečnou. Mě se tedy vůbec nelíbí a považuji je za ústup ze slávy.

Michal řekl(a)...

To je mi ale vžtdycky sranda, jak najednou všichni, v tomhle případě novinář, rozumí grafice, typografii a tvorbě logotypů.

Ten logotyp je naprosto perfektní. Logotyp ČT v mnohém předčí třeba logotyp BBC...

Lucky řekl(a)...

Scarysku, proti gustu žádný dišputát, ale vám opravdu nepřijde, že ČT ztratila svou identitu? Později mě napadl ještě jeden titulek - Bourne identitu našel, ČT ji ztratila.

Anonymní řekl(a)...

no tyvoe ted jsem žral a zapl jsem to...no kua hnus, jsem se málem poblil....jako proti těm číslum nemám moc, i když klasika byla klasika.... ale kurva piča mi řekněte proč je to doprdele tak moc vpravo v obraze????????

Michal řekl(a)...

ČT identitu rozhodně neztratila a neztratí. Má novou identitu, velmi kvalitní.

Ano, piktogram s obrazovkou byl geniální nápad, ale jeho autor prostě nemohl počítat s tím, že bude jednou možnost mít třeba deset kanálů ČT a tak ten koncept začal pokulhávat vlastně už při uvedení ČT24.

Nejprve jsem si také myslel, že by se mělo jednat pouze o redesign starého logotypu, ale když jsem viděl, jak se logotypy povedli, byl jsem rád, že se neredesignovalo :-)

Většina lidí vidí v logu jen nějaký obrázek a hledá v něm snad nesmrtelnost brouka. To je ale špatně. Jde o to, jakým způsobem bude to logo s diváky komunikovat/jak moc dobře ten koncept tuto komunikaci ulehčí.

Navíc to, že jsme se zbavili piktogramu teď beru jako plus, obdelnik je super. Takhle dal autor všem dalším grafikům na dalších padesát let koncept, se kterým se dá skvěle pracovat a nikdy to nebude ohrané. Viz. "hravá linka" u CT4 SPORT.

Prostě SMEKÁM před takto kvalitním výtvorem v ČR.

Anonymní řekl(a)...

Pro nejlepší požitek ze sledovaného programu je nejlepší logo "ŽÁDNÉ LOGO"! A s ohledem na to, že si ČT platíme, tak bychom si to i zasloužili! V USA jsem třeba viděl, že některé TV vysílaji logo jen na začátku a konci programu, ale většina programu jde bez loga. U nového loga ČT mi pak vadí velikost a umístění daleko od rohu obrazovky, to už to logo mohou dát rovnou do středu obrazovky.

Michal řekl(a)...

Vážený scarysku, jako kdybych četl z oficiálních stránek ČT jejich bláboly. Prý hravá linka... To je směšné. ČT se prostě stydí za naše národní barvy. Pictogramy nebo bližší identifikaci používá 99% televizních stanic, včera jsem prohlédl několik satelitů s pár sty programů. Obdobné logo jako ČT jsem našel pouze u 4 TV programů. A o jakém obdélníku mluvíte? Ten je pouze na vebových stránkách ČT, na obrazovce bych si jej pouze musel domyslet... Sohlasím s jediným. Pictogram ČT byl geniální , měl být ale dále rozvíjen, měl pro to předpoklady. Současně použité označení se mi nebude líbit nikdy a marně v něm hledám sebemenší násznak geniality.

Michal řekl(a)...

Vážený Michale,

to bude asi tím, že tomu vůbec nerozumíte.

Michal řekl(a)...

Scarysku, no coment, proti tomu opravdu již není co říct. Chytrý člověk diskutuje s druhými a kdo se dělá nejchytřejším, který může určovat, co je správné? Obrázek o vás nechť si udělá každý sám.

Michal řekl(a)...

Vážený ...,

já jsem to již vysvětlil. To bylo z mého pohledu asi tak vše. Vy jste to smetl s tím, že se jedná v podstatě o oficiální "žvásty" z ČT. Pokud se v těch, jak píšete blábolech uvádějí stejné věci, pak je považuji také za kvalitní.

A opakuji, to že tomu nerozumíte, neznamená, že je to špatně. Ostatně uveďte, bez hledání na internetu, co má podle vás splňovat logotyp a Corporate Identity a jak moc jsou na sobě navzájem tyto věci závislé. Ať si alespoň já udělám obrázek o tom s jak obeznámeným člověkem mám tu čest.

Michal řekl(a)...

Vážený pane, je vidět, že chcete pouze ohromovat odbornými výrazy a nejste schopen pochopit, že na tomto blogu se vyskytují i obyčejní lidé, kterým se prostě něco nelíbí a jsou schopni normálnímy slovy vyjádřit svůj názor. Váš přístup mi připomíná doby dávno minulé - kdo nejde s námi, jde proti nám. Já vám neberu váš názor, že se vám nová loga ČT líbí, ani je nehodnotím po vědecké stránce. Mě se prostě líbit nebudou, ani pokud mi napíšete třeba 10-ti stránkovou rešerši se zdůvodněním velikosti a umístění a já nevím čeho všeho dalšího. Na rozdíl od vás vám nevnucuji, abyste je začal zatracovat. Berte proto můj názor za neměnný fakt, ve kterém mne svým přístupem pouze utvrzujete. A navíc mne podporuje fakt, že dost lidí, se kterými jsem mluvil, má obdobný názor jako já. A pokud jsem psal o tom,že ve vaší odpovědi jako kdybych četl z vyjádření ČT, to z toho důvodu, že svůj nesouhlas jsem vyjádřil i přímo do ČT, která mi v tomto smyslu odpověděla.

Lucky řekl(a)...

Pánové, každý máte samozřejmě svůj názor a rozhodně ho nehodlám nijak korigovat. Jen doufám, že se tohle fórum nezvrátí ve slovní přestřelku, která už by se zaměřením těchto stránek měla pramálo společného.

Michal řekl(a)...

michal: Dobrá, já si tedy nechám své odborné názory, stádo nechť si nechá své laické názory. Měl jsem za to, že pokud je něco dobré a většina na tom, bohužel, to dobré nevidí, anebo nechce vidět, je vhodné se dané věci zastat a pokusit se to stádu vysvětlit. No nic, jsem rád, že jste pochopil alespoň to, že tvorba CI a "loga" je někdy skutečně věda.

lucky: Máte pravdu, téma již značně odbočilo. Omlouvám se.